CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 31, 2009

Laman Pengubat Jiwa















AKU YANG BERDOSA.....


Siapalah aku tanpa pertolongan Engkau Tuhanku. Aku langsung tak layak bergelar sebagai hamba kerana saban hari lagakku dan sikapku dengan Mu tak melayakkan aku bergelar hambaMu. Aku masih membesarkan dan mengutamakan yang lain selain Mu. Aku sedar semua itu salah tapi aku lemah. PertolonganMu amat ku harapkan Tuhanku. Bantulah aku selalu dan jangan tinggalkan aku dalam kelalaian. Aku sedar tapi aku lemah. Mazmumah ku terlalu tebal sedangkan mahmudahku hampir tiada aku rasa. Ampunkanlah aku wahai Tuhan.
Bantulah aku didalam aku membaiki diri ini. Pimpinlah aku untuk mendekatkan diri kepadaMu.
*****

Wahai Tuhan..
Bantulah kami didalam kami membaiki diri untuk mendekatkan diri kepadaMu. Kami hambamu amat lemah segala-galanya. Tanpa bantuanMu binasalah kami. Oleh itu sentiasalah didik kami menjadi insan yang bertaqwa. Kami sebenarnya ingin menjadikanMu cinta agung kami. Bantulah kami wahai Tuhan..bantulah kami lagi.
*****
اطلبوا العلم من المهد إلى اللحد = ”Uthlubul ilma min al-mahdi ilâ al-lahdi”Tuntutlah ilmu mulai dari buaian sampai ke liang kubur.

0 comments: